MENU
Jesteś tutaj: BLOG Fulfillment – czy to się opłaca?

Fulfillment – czy to się opłaca?

Coraz chętniej wybieraną usługą outsorcingową w obszarze e-commerce jest fulfillment. Na jej wybór i wdrożenie decydują się firmy wielu branż, w tym przede wszystkim przedsiębiorstwa wytwórcze i handlowe. Z fulfillment mogą korzystać także sklepy ogólne i specjalistyczne, pragnące szybko i sprawnie realizować swoje zamówienia. Poniżej przybliżamy temat fulfillment oraz podpowiadamy kiedy warto zainwestować w rozwiązania z tego obszaru oraz jakich korzyści można się spodziewać po ich wdrożeniu.

Fulfillment - ABC najważniejszych informacji

Zakupy online rozwijają się z każdym rokiem i ciągle pojawiają się nowe usług dedykowane dla firm prowadzących sprzedaż w sieci. W ostatnim czasie na popularności zyskuje fulfillment, czyli usługa będąca - w dużym skrócie - formą outsorcingu logistycznego. Polega na przekazaniu zadania realizowania zamówień w ręce zewnętrznego kontrahenta. Będzie on odpowiedzialny za koordynowanie i przeprowadzanie wszelkich związanych z tym zadań.

Najczęściej fulfillment obejmuje wszelkie działania związane z pakowaniem, oznaczaniem i wysyłaniem. Mogą one obejmować: kompletowanie zamówionych towarów, ich bezpieczne i ergonomiczne pakowanie, adresowanie paczek, ich oznakowanie, drukowanie materiałów dla kuriera, nadawanie oraz przekazanie w ręce dostarczyciela. Często fulfillment obejmuje także obsługę potencjalnych roszczeń wysuwanych przez klientów - zwrotów, reklamacji.

Korzyści z wyboru usługi fulfillment

Czy oddelegowanie niektórych obowiązków do firmy zewnętrznej może być dobrym wyborem? Wbrew pozorom skorzystanie z usługi fulfillment niemal zawsze wiąże się z korzyściami finansowymi. Przede wszystkim - cały łańcuch logistyczny będzie realizowany poza naszą firmą i bez udziału jej pracowników. Pozwoli to zaoszczędzić na kosztach związanych z robocizną. Zamiast skupiać się na trudnych zagadnieniach logistycznych, mamy czas by zająć się marketingiem i reklamą firmy.

Co równie ważne, nie potrzebujemy już dostępu do przestrzeni magazynowej. Nie musimy wynajmować magazynu lub uwzględniać go w swoich biznesplanach. Nie potrzebujemy zatrudniać osób do jego obsługi. Tym samym znaczna część kosztów związanych z użytkowaniem magazynu zostaje przeniesiona na naszego kontrahenta. Jest to sprawa o tyle ważna, że wynajem przestrzeni magazynowej wiąże się z generowaniem opłat stałych. Korzystając natomiast z usługi fulfillment płacimy o wiele mniejsze kwoty, obliczone na podstawie realnie zajmowanej przestrzeni magazynowej.

Również inne korzyści finansowe przemawiają za wyborem rozwiązań z obszaru fulfillment. Nie będziemy musieli martwić się o dostęp do materiałów i sprzętów potrzebnych do zapakowania przesyłki. Nasz kontrahent będzie robił to za nas, korzystając z opakowań po cenach hurtowych. Tym samym stawki pobierane za usługę fulfillment są niższe niż koszta ponoszone z tytułu samodzielnej obsługi zamówień. Im więcej zleceń obsługuje się w danej firmie, tym bardziej opłacalne będzie w jej przypadku przestawienie się na logistykę magazynową w ramach fulfillment.