Kompletacja zamówień
Zajmujemy się pakowaniem i wysyłką powierzonych nam towarów. Minimalizujemy liczbę reklamacji poprzez właściwą kompletację zamówień i zabezpieczenie towaru w transporcie. Dzięki ponad dwudziestoletniemu doświadczeniu wiemy, jakie są oczekiwania firm kurierskich odnośnie do załadunku towaru. Przygotowujemy paczki do wysyłki w taki sposób, by nie generować niepotrzebnych opłat za przekroczenie gabarytów. Znamy wymagania platform docelowych, godziny i warunki awizacji.
W obszarze pakowania i wysyłki zajmiemy się m.in. właściwym:
skompletowaniem zamówienia |
oznakowaniem opakowania |
zabezpieczeniem przed nieplanowanym otwarciem |
zabezpieczeniem opakowań zbiorczych |
doborem opakowań do wymagań firm kurierskich |
Co-packing – pomoc w rozwijaniu biznesu
Jako centrum logistyczne D.M.T. zajmujemy się kompletacją zamówień, a także pakowaniem i wysyłką powierzonych nam dóbr.
W ramach co-packingu podejmujemy się:
- pakowania,
- przepakowywania produktów detalicznych.
Gwarantujemy minimalną ilość reklamacji, gdyż wszystkie towary są poddane właściwej kompletacji oraz dobrze zabezpieczone.
Znajomość firm kurierskich sprawia, że wiemy jakie są wymogi odnośnie załadunku czy wielkości towaru. Tylko odpowiednio przygotowana paczka, nie generuje dodatkowych opłat za przekroczenie gabarytów.
W obszarze usługi co-packingu, zajmiemy się m.in.:
- skompletowaniem zamówienia,
- konfekcjonowaniem towarów,
- tworzeniem zestawów okolicznościowych, promocyjnych, itd.,
- foliowaniem,
- oznakowaniem, etykietowaniem,
- zabezpieczeniem przed uszkodzeniem (czy nieuprawnionym otwarciem),
- wymianą zniszczonych opakowań,
- przepakowaniem z opakowań zbiorczych do jednostkowych,
- etc.
Przyjmujemy towar bez opakowań lub w opakowaniach zbiorczych.
Decydując się na usługi co-packingu w D.M.T., zredukujecie wydatki, a dodatkowo zyskacie pewność:
- profesjonalnego,
- szybkiego,
- skrupulatnego,
- wizualnie przyjemnego dla oka,
wykonania zadania.
Konfekcjonowanie towaru – co to znaczy i dlaczego potrzebujecie tej usługi
Zanim zamówione produkty trafiają do kupujących, przechodzą długą drogę. Zostają odpowiednio przygotowane, zabezpieczone, zapakowanie, a ich opakowanie powinno być na tyle atrakcyjnie, by zachwycić klienta.
Konfekcjonowanie produktów to pakowanie bądź przepakowywanie towarów, bez zmieniania ich cech fizycznych (modyfikacja jedynie opakowania). Celem konfekcjonowania jest zestawienie i zapakowanie artykułów tak, aby spełnić wymagania klienta. Stają się one nie tylko gotowe do sprzedaży, ale i estetyczne.
Konfekcjonowanie obejmuje wiele działań, a do głównych zaliczamy:
- nadanie oznaczeń (np. EAN),
- etykietowanie (uzupełnienie brakujących informacji),
- dodawanie gratisów, próbek, katalogów,
- przepakowywanie do innych pudeł lub opakowań.
Konfekcja towarów niesie wiele korzyści, budując wizerunek marki. Ponadto dzięki niej zyskujecie:
- szybszą realizację zamówień (dostaw),
- tworzenie profesjonalnego, spójnego wizerunku marki/firmy,
- właściwie zabezpieczenie artykułów przed uszkodzeniami,
- efektywny, efektowny i nienachlany branding,
- redukcję kosztów.
Konfekcję detaliczną przeprowadzamy bezpośrednio przed wysyłką towaru do klienta, który ocenia wartość produktu także przez pryzmat opakowania. Warto więc o nie zadbać.
Kompletacja zamówień – co to i dlaczego jest ważna?
Kompletacja zamówień (komisjonowanie, order picking) to złożony proces, który polega na przygotowaniu zamówionych przez klienta towarów, w celu ich spakowania oraz złożenia w gotowe do wysyłki zamówienie. To pobranie zapasów, a następnie ich połączenie w całość, zgodnie z zamówieniem, pod względem asortymentu oraz ilości. Kompletacja zamówień jest najbardziej pracochłonnym i najdroższym działaniem (szacuje się, że to około 60% kosztów operacyjnych).
Optymalna kompletacja pozwala na przygotowanie zamówień do wysyłki, w jak najkrótszym czasie i przy jak najmniejszych nakładach energii.
Rodzaje kompletacji są trzy i zazwyczaj dzieli się według systemów potocznie określanych jako:
- "człowiek do towaru” – tzw. proces dynamiczny. Osoba odpowiedzialna za przygotowywanie zamówień (komisjoner), porusza się po magazynie, aby zgromadzić produkty z listy (dostępnej w wersji papierowej lub elektronicznej). Następnie umieszcza towary w strefie pakowania,
- "towar do człowieka" – tzw. proces statyczny. Metoda, gdzie nie człowiek zajmuje się kompletacją, a przesyłka powstaje w sposób mechaniczny i zostaje komisjonerowi dostarczona:
- przy wykorzystaniu robotów transportujących ładunki,
- przy użyciu pasa transmisyjnego,
- system mieszany (połączenie obu wariantów).
Czas kompletacji to szybsze wydanie zamówienia i atut wielu sklepów. Dlatego warto zadbać o sprawną i czasową kompletację zamówień.
My to zrobiliśmy, poprzez:
- optymalne zaprojektowanie przestrzeni magazynowej,
- prawidłowe rozmieszczenie regałów/miejsc składowania,
- wybór najlepszego systemu składowania,
- zapewnienie urządzeń ułatwiających kompletację, itd.
Należy wziąć pod uwagę, że na przebieg procesu magazynowania i kompletacji, wpływają właściwości fizyczne przechowywanych materiałów:
- wymiary,
- kształt,
- waga produktu,
- szerokość i liczba asortymentu.
Co-packing, konfekcjonowanie i kompletacja w magazynie D.M.T.
… mają same zalety:
- są kompleksowe i elastyczne (dostosowane do budżetu, rodzaju towarów),
- w zakresie systemu i formy pakowania, zależne od waszych potrzeb,
- z gwarancję wysokiej jakości opakowań i dbałością o estetykę oraz bezpieczeństwo,
- dopasowane opakowaniami do wymogów firm kurierskich,
- mają atrakcyjne ceny i korzystne warunki realizacji zleceń,
- dają pełną kontrolę nad całością prac,
- zapewniają transport przygotowanych przesyłek pod adres.
Dzięki nim zyskacie:
- oszczędność czasu,
- optymalizację całego procesu,
- redukcję kosztów,
- możliwość koncentracji na rozwoju firmy
- czy poprawę organizacji pracy.