Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko dobre zaopatrzenie, ale także – znakomita logistyka. Niezbędne jest również magazynowanie towaru, a nie jest to takie oczywiste. Jak wybrać magazyn dla działalności e-commerce i czym kierować się podczas poszukiwań?
Dobry magazyn dla działalności e-commerce jest gwarancją sukcesu, w skład którego wchodzi doskonała logistyka magazynowa, bliskość węzłów komunikacyjnych, ale też i właściwe przechowywanie produktów. Co to w zasadzie oznacza?
Magazyn dla e-commerce – wybierz magazyn dostosowany do swoich produktów
Sprzedaż internetowa to różne towary – od ubrań, po kosmetyki czy nawet leki. Każdy z nich wymaga właściwego przechowywania, dlatego też magazyny w jakich będą rozlokowane powinny spełniać określone normy.
W przypadku niektórych produktów, do których zalicza się na przykład karmy dla zwierząt, wymagana jest właściwa wilgotność powietrza, wentylacja, ale też i chłodnie, w którym trzymane będą konkretne specyfiki. Podobnie jest w przypadku suplementów diety czy kosmetyków, które również potrzebują właściwych warunków otoczenia, dzięki którym po dostarczeniu będą spełniać swoją rolę.
Wybierając zatem magazyn dla swojej działalności e-commerce konieczne jest wybranie magazynu, który jest dostosowany do konkretnego rodzaju produktów, tak aby dostarczone do klienta wciąż były zdatne do użytku.
Dobry węzeł komunikacyjny – klucz do sukcesu
W XXI wieku konkurencyjność na rynku internetowym to nie tylko cena, ale też i czas dostawy. Aby faktycznie był on stosunkowo szybki, magazyny powinny być ulokowane w newralgicznych węzłach komunikacyjnych – blisko autostrad, dzięki którym dotarcie w każdy zakątek kraju jest łatwe i przede wszystkim – szybkie.
Magazyny dla e-commerce powinny posiadać również partnerstwo z firmami dostawczymi – to ukłon w stronę klienta, który sam może zdecydować, z usług którego kuriera chce skorzystać.
Bezpieczeństwo – BHP w pełnej krasie
Miejsce, dostosowanie do profilu działalności to tylko połowa sukcesu. Towar, który znajduje się na magazynie ma swoją wartość, dlatego też wymaga właściwej ochrony. To nie tylko monitoring, chroniący przed kradzieżą, ale również cały system zabezpieczający w ramach uszkodzenia czy niespodziewanych wypadków.
W tych nagłych przypadkach niezbędny jest wykwalifikowany personel, który będzie gotów podjąć błyskawicznie działania, chroniące pozostałe towary przed uszkodzeniem lub zniszczeniem.
Wykwalifikowana kadra – w trosce o twoje produkty
Logistyka to nie tylko rozwożenie produktów, ale też i pakowanie oraz bieżące sprawdzanie stanów magazynowych. Z tym bez problemu radzą sobie wykwalifikowani pracownicy, którzy nie tylko zadbają o właściwe wydanie paczki do rąk kuriera, ale przede wszystkim – poinformują właściciela platformy e-commerce o uszkodzeniach czy brakach, które mogą wpłynąć na jakość świadczonych usług internetowych.
Dobry magazyn e-commerce dostosowany do profilu działalności sklepu internetowego jest więc nie tylko miejscem, w którym przechowywane są towary, ale przede wszystkim partnerem, który zadba o cały towar. Warto wybierać go rozważnie, bowiem długofalowa współpraca obu podmiotów jest szansą na duży, internetowy sukces!