Black Friday przypada w ostatni piątek listopada. To dzień, w którym sprzedawcy oferują swoje produkty w rekordowo niskich cenach, tym samym inaugurując okres świątecznej gorączki zakupowej. W tym czasie cała branża handlu elektronicznego liczy na maksymalizację zysków. Rosnącym słupkom sprzedaży sprzyja cały okres od Black Friday, przez Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy, Mikołajki aż po Święta Bożego Narodzenia. Jakie ma znaczenie Black Friday dla branży e-commerce? Jak się na niego przygotować? 

Niskie ceny zachęcają internautów do klikania. Jednak to nie klikanie, a terminowe dostawy zamówionych produktów decydują o powodzeniu akcji promocyjnej. Dlatego jeszcze przed ogłoszeniem promocji warto sprawdzić, czy nasze centrum logistyczne podoła wzmożonym zamówieniom i da radę je zrealizować terminowo. Kompleksowa obsługa logistyczna to nie tylko magazyn i wysyłka zamówień, to także serwis, który może nie wytrzymać zakładanej ilości odwiedzin.

Co każdy e-commerce powinien zrobić przed Black Friday?

Black Friday może być wielkim sukcesem lub druzgoczącą porażką Twojej platformy sprzedażowej. Aby uchronić się przed tym drugim warto zadbać o infrastrukturę. Dotyczy to zarówno infrastruktury elektronicznej, a więc prawidłowego działania sklepu internetowego, jak i infrastruktury fizycznej. O tę drugą najczęściej troszczy się dla Ciebie centrum logistyczne, dla którego obsługa sklepów internetowych w okresie wzmożonego wzrostu sprzedaży nie powinna stanowić większego problemu. Jeśli to wasz pierwszy wspólny Black Friday upewnij się, że centrum zapewni obsługę realizacji zamówień na pożądanym przez Ciebie poziomie, tak pod względem krótkich terminów dostaw, jak i zgodności przesyłek z zamówieniami o raz odpowiedniego zabezpieczenia produktów na czas transportu. Jednym ze sposobów, na praktyczne przetestowanie działania centrum może być złożenie zamówienia przez zaprzyjaźnioną osobę.

Atrakcyjna oferta cenowa 

W Black Friday rabaty na poziomie 30% nie robią na nikim większego wrażenia. Na ten dzień musisz przygotować coś więcej. Według danych dostarczonych przez Baymard Institute jedną z największych barier zakupowych są wysokie koszty dodatkowe, m.in. koszty dostawy. Zapewnienie w tym okresie klientom dodatkowego bonusu w postaci darmowej dostawy z pewnością przełoży się na ilość złożonych zamówień.

W celu zapewnienia jak najbardziej atrakcyjnych cen:

  • oblicz najwyższy rabat jaki możesz zaproponować przy uwzględnieniu marży nałożonej na produkty,
  • przygotuj akcję darmowej dostawy.

O czym jeszcze warto pamiętać przygotowując e-commerce na Black Friday? W ostatnich latach notujemy wyraźny wzrost sprzedaży online. Okres pandemii sprawił, że osoby, które dotychczas nie korzystały ze sklepów internetowych przetestowały tę formę nabywania produktów. Wielu z nich od tego czasu regularnie kupuje online. To znacząco rozszerza zakres potencjalnych klientów, do których możesz dotrzeć za pośrednictwem bardzo różnych kanałów komunikacji. Ich wybór jest kluczowy dla powodzenia akcji promocyjnej.